ارز دیجیتال

ماینر ساز

ارز دیجیتال

ماینر ساز

  • ۰
  • ۰

ماینر بیت کوین

بیت کوین کش

به احتمال فراوان کسانی که بیت کوین استخراج می‌کنند، با استخراج بیت کوین کش نیز آشنا هستند. بیت کوین کش یکی از زنجیره‌های جدا شده از بیت کوین در سال 2017 است، به همین دلیل نیز مشابهت‌های فراوانی بین استخراج بیت کوین و بیت کوین کش وجود دارد. در این مقاله روش استخراج بیت کوین کش را با یکدیگر بررسی خواهیم کرد.

دستگاه‌های استخراج یکسان، الگوریتم استخراج مشابه و بسیاری از خصوصیات عمد? یکسان در شبکه باعث شده کسانی که بیت کوین استخراج می‌کنند، گاهی اوقات نیز به دلیل بحث سودآوری به ماینینگ بیت کوین کش مشغول شوند. الگوریتم استخراج بیت کوین کش SHA-256 است و در حال حاضر استخراج آن با دستگاه‌های ای‌سیک انجام می‌شود. شایان ذکر است که نرخ هش شبکه بیت کوین کش به دلیل محبوبیت کمتر آن نسبت به بیت کوین، میزان کمتری دارد.

 

آموزش استخراج بیت کوین کش

در حالت کلی استخراج بیت کوین کش به صورت زیر انجام می‌شود:

1- تهیه دستگاه استخراج مناسب ای‌سیک

2- ایجاد کیف پول بیت کوین کش

3- اتصال دستگاه بهاستخر استخراج و آغاز ماینینگ

دستگاه استخراج مناسب

همانطور که گفته شد، دستگاه‌های استخراج ماینر بیت کوین و بیت کوین کش یکی هستند. شرکت چینی بیت مین (Bitmain) در حال حاضر بزرگترین تولیدکننده دستگاه‌های استراج بیت کوین در جهان محسوب می‌شود. دستگاه‌های استخراج این شرکت که تحت عنوان انت ماینر (Antminer) به بازار عرضه می‌شود، جزو محبوب‌ترین ای‌سیک‌ها برای استخراج بیت کوین کش به شمار می‌روند.

 

البته در سال‌های اخیر شرکت‌های دیگری مانند واتس ماینر نیز در زمینه تولید دستگاه‌های استخراج فعالیت خود را آغاز کرده‌اند که با عرضه دستگاه‌های ارزان‌تر عرصه تولید دستگاه بر بیت مین تنگ شده است.

در زمان خرید دستگاه‌ استخراج باید به نکاتی مانند زمان عرضه آن به بازار، نرخ هش خروجی و برق مصرفی آن توجه داشت. برای مثال انت ماینر در مدل‌های S9i ، S9 و S9j به بازار عرضه شده که طبیعتاً آخرین مدل آن قدرت بالاتری دارد.

دستگاه‌های استخراج بیت کوین کش در سایت‌های رسمی تولیدکنندگان آن، سایت‌ آمازون و ای‌بی برای خرید موجود است اما به دلیل مسائل تحریم امکان خرید مستقیم از این سایت‌ها وجود ندارد. از همین رو برای خرید ای‌سیک باید از واسطه‌ها کمک گرفت.

عوامل مهم در انتخاب دستگاه ای‌سیک

میزان نرخ هش – هر چقدر نرخ هش (Hashrate) یک دستگاه بالا باشد، به معنی قدرتمندتر بودن آن در استخراج است. در واقع نرخ هش بالاتر درآمد بیشتری خواهد داشت.

مصرف برق – در انتخاب دستگاه استخراج باید میزان برق مصرفی آن را در نظر داشته باشید. به دلیل گران بودن قیمت برق خانگی، مناسب نبودن زیرساخت‌های سیم‌کشی منازل و عدم امکان نصب دستگاه‌های استخراج در تعداد انبوه باید از برق صنعتی در استخراج استفاده کنید.

قیمت دستگاه که به یک سرمایه اولیه نیاز دارد، یکی دیگر از عوامل مهم محسوب می‌شود. اگر قصد انجام هرگونه فعالیت استخراج را دارید، باید به زمان بازگشت سرمایه اولیه با توجه به هزینه‌های کسر شده برق، نگهداری، نیروی انسانی و غیره از میزان درآمد توجه داشته باشید.

جیانگ ژوئر (Jiang Zhuoer) از BTC.top، اپراتور استخر ماینینگ قدرتمند اکوسیستم بیت کوین کش، در تاریخ 1 فوریه موضع خود در خصوص برنامه بحث برانگیز اهدای ماینرها را اصلاح کرد. وی قبلا گفته بود که اگر ماینرها 12.5 درصد پاداش بلاک خود را اهدا نکنند منزوی خواهند شد.

 

این پاداش ها به ایجاد زیرساخت های بیت کوین کش اختصاص خواهد یافت.

سوء برداشت فرهنگی

ژوئر از زمان بیان موضع خود در خصوص اهدای ماینرها، آن را به روزرسانی و اصلاح کرده است.

این موضوع اساسا به دلیل نکته ای است که ژوئر آن را “سوء برداشت فرهنگی” خوانده است. علیرغم آنکه ژوئر مدعی شده بود که علاقه ای به صحبت در خصوص موضع خود ندارد، وی توضیح داد که ابعادی از این برنامه نامشخص هستند.

استخر ماینینگ BTC.top مسئولیت بخش عمده ای از هش ریت شبکه را به عهده دارد. ژوئر تایید کرده است که هش ریت این استخر 3500 پتاهش است و می‌تواند تا 10,000 پتاهش نیز تأثیرگذار باشد.

این استخر ماینینگ طی 7 روز گذشته 28.1 درصد پاداش بلاک شبکه را دریافت کرده است. در حالی که سایر استخرها نظیر انت پول، ViaBTC، BTC.com و bitcoin.com در مجموع 23.2 درصد پاداش بلاک شبکه را به خود اختصاص داده اند.

هنوز مشخص نیست که این استخرها از پروپوزال ژوئر پشتیبانی خواهند کرد یا خیر.

اگرچه ژوئر در صدد ایجاد بنیادی به اسم صندوق ماینر بیت کوین کش است، اما وی اکنون پیشنهاد داده است که ماینرها مستقیما به پروژه های مشخصی در این اکوسیستم کمک مالی کنند. صندوق مورد نظر نیز به صورت آزمایشی برای مدت نامشخصی فعالیت خواهد داشت.

این صندوق، سرمایه های اهدا شده را بر اساس کمک مالی ماینرها به آنها اختصاص خواهد داد. ژوئر برای ماینرهایی که تمایلی به پشتیبانی از هیچکدام از پروژه های بیت کوین کش و صندوق را ندارند توصیه کرده است که کمک مالی خود را به آدرس بلک هولد (black hold) بیت کوین کش ارسال کنند تا این کوین ها از بین برود.

با از بین رفتن این کوین ها تمام پروژه هایی که بیت کوین کش در اختیار دارند، از کاهش موجودی سود خواهند برد.

ژوئر هم چنین کاهش اهدای 12.5 به 2 الی 3 درصد تا اواسط یا اواخر سال 2020 را نیز پیشنهاد داده است. وی گفت اهدای یک درصد احتمالا برای سال 2021 مناسب است.

ژوئر برای تایید شدن برنامه خود، امیدوار است که انتخابات 3 ماهه ای اجرا کند که طی آن، ماینرها از هش ریت خود برای رای دادن به منظور تایید یا رد این پروپوزال استفاده کنند. در صورت پذیرفته شدن، ژوئر امیدوار است توسعه دهندگان وارد برنامه کمک مالی در به روزرسانی پروتکل ماه می 2020 شوند.

علیرغم این توضیحات، هم‌چنان انتقادات بسیاری از جانب جامعه بیت کوین کش وجود دارد.

ضرردهی ماینینگ بیت کوین کش

ژوئر برای کسب رای های لازم به منظور تایید برنامه خود، ماینینگ بدون سود و با ضرر را پیشنهاد داده است تا ماینرهای ناشناسی که به چیزی جز کسب سود فکر نمی‌کنند را از این شبکه خارج کند. وی پیشنهاد داده است تا سود ماینینگ بیت کوین کش از بیت کوین کمتر باشد تا ماینرهای مستقل به شبکه های دیگر انتقال یابند.

این ایده بسیار مورد انتقاد قرار گرفته است. در بخش بیت کوین کش سایت ردیت، یکی از کاربران به دغدغه و نگرانی های تمام کاربران در خصوص صحبت های اخیر ژوئر اشاره کرده است.

او در خصوص خروج ماینرها به دلیل ماینینگ همراه با ضرر نوشت:

ژوئر گفته است سودآوری ماینینگ بیت کوین کش باید کمتر از ماینینگ بیت کوین باشد تا برنامه هش ریت متمرکز او رای کاذب بیشتری بیاورد.

ژوئر افزود که نتوانسته است BTC.top را به پذیرش این موضوع متقاعد کند. در این خصوص، وی سخت افزار شخصی خود را ارائه کرده است تا استخر ماینینگ دیگری به اسم D.TOP ایجاد کند.

در آخر باید گفت که اکثر جامعه درباره این پروپوزال بدبین هستند. اگرچه ژوئر تایید کرده است که این برنامه در صورت تایید شدن فقط 6 ماه طول می‌کشد، اما افراد کمی متقاعد شده اند چنین تغییر به حالت اول برگردد.

  • ۹۹/۰۱/۲۵
  • peyamnm saadat

ارسال نظر

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.