ارز دیجیتال

ماینر ساز

ارز دیجیتال

ماینر ساز

  • ۰
  • ۰

قیمت بیت کوین

 

با توجه به بحث و جدل‌های زیاد درباره ETF برای ارزهای دیجیتال ابتدا لازم است که بدانیم دقیقا ETF چیست و چه کاربردی دارد.

ای‌تی‌اف‌ها اساسا نوعی دارایی برای سرمایه‌گذاری هستند و به عنوان اوراق بهادار دسته‌بندی می‌شوند. ای‌تی‌اف‌های سنتی امروزه در دارایی‌های مهمی مانند طلا، نفت و بسیاری از کالاهای کاربردی نسبت به قیمت آن‌ها، خرید و فروش می‌شوند.

سرمایه‌گذارانی که دارای ای‌تی‌اف هستند از سود و زیان یک دارایی بدون داشتن واقعی آن بهره‌مند می‌شوند.

به عنوان مثال به جای خرید، انتقال و نگهداری طلا می‌توانید به سادگی یک ای‌تی‌اف بخرید که با قیمت طلا بالا و پایین می‌شود. به این ترتیب شما از سود و زیان طلا بدون اینکه واقعا آن را داشته باشید بهره‌مند می‌گردید.

یک ETF همچنین می‌تواند به عنوان یک صندوق دارای سهام در نظر گرفته شود و سهام آن نیز به خرید و فروش در آید. ای‌تی‌اف‌ها معمولا به صورت روزانه و فعالانه معامله می‌شوند و قیمت آنها در طول روز تغییر می‌کند.

حد مشخصی برای سرمایه گذاری در ETF‌ها وجود ندارد و نقدینگی آن‌ها به شدت بالاست. برای صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک (Mutual Fund) معمولا به جای خریدوفروش از واژه صدور و ابطال استفاده می‌کنند. به این ترتیب که در هنگام خرید، یک واحد برای شما صادر می‌شود. وقتی شما واحد خود را می‌فروشید این واحد را باطل می‌کنند. پولی که برای صدور می‌پردازید اندکی بیشتر از هزینه ابطال در همان روز است.

در صندوق‌های ETF لازم نیست برای صدور و ابطال به کارگزاری مراجعه کنید. بلکه در بورس می‌توانید یک یا چند واحد سرمایه‌گذاری بخرید.

معافیت مالیاتی از مهم‌ترین ویژگی‌های ETF است. در هنگام فروش، بر خلاف سهام لازم نیست مالیات پرداخت کنید و برخلاف سرمایه‌گذاری مشترک هزینه صدور و ابطال نمی‌پردازید !

یک ETF بیت کوین چیست؟

یک ETF بیت کوین صندوقی است که داخل آن مقدار زیادی بیت کوین قرار دارد و سهام‌های آن صندوق براساس قیمت بیت کوین بالا و پایین می‌شوند و سرمایه گذاران می‌توانند بدون فرایندهای پیچیده صرافی‌ها و تجارت‌های بدون قانون، با استفاده از ETF خرید و فروش خود را انجام دهند.

 

همچنین با سهام ETF سرمایه‌گذاران نیازی ندارند تا مستقیما بیت کوین بخرند و درگیر خطرات امنیت و نگهداری آن شوند. از سوی دیگر یک ETF بیت کوین به عنوان یک دارایی رسمی قابل به ارث رسیدن در نظر گرفته می‌شود که این مشکل بیت کوین را هم حل می‌کند.

برخی سرمایه‌گذاران بزرگ به دلیل شرایط پیچیده قانون‌گذاری، از سرمایه‌گذاری در این حوزه امنتاع می‌کنند.

با یک ETF آن‌ها به صورت رسمی و قانونی مالک بیت کوین خواهند شد که مشروعیت آن به هیچ عنوان قابل رد کردن نیست.

یکی دیگر از مزایای مهم ETF بیت کوین قابلیت فروش استقراضی از کارگزاران بورس است که امکان کسب سودهای فراوان را برای سرمایه‌گذاران به ارمغان می‌آورد. صندوق‌‌های قابل معامله در بورس می‌توانند زمینه را برای ایجاد اسکناس‌های مبتنی بر بیت کوین فراهم نمایند.

خبرگزاری تایمز گزارش می‌دهد با وجود رقبایی نظیر کوین شیرز (CoinShares) و گری اسکیل (Grayscale)، باید به این نکته توجه داشت که هرکدام از آن ها با یک ارز دیجیتال در ارتباط اند. اداره و پشتیبانی از این ETF را جین استریت (Jane Street) و فلو تریدرز Flow) Traders) به عهده داشته و فقط با استفاده از HODL$ معامله انجام خواهد داد.

این ETF بیت کوین سر و صدای بسیار زیادی در فضای ارز دیجیتال ایجاد کرده بود. انتظار می رود که محصول صندوق قابل معامله در بورس، خرید سازمانی بیت کوین را آسان کند.

به نظر می‌رسد که اسم کشور سوییس همواره در اخبار مرتبط با کریپتو وجود دارد، چه این اخبار در فضای کریپتو رخ دهد و چه مربوط به ETF ها باشد.

در حالی که عده زیادی عقیده دارند که خرید فروش باید به بورس نیز راه پیدا کنند، معاون وزیر و رئیس سازمان فناوری اطلاعات دلیل مخالفت بورس با ورود ارزهای دیجیتال را احساس عدم کنترل نوسانات ناشی از آن اعلام کرد. امیر ناظمی معاون وزیر و رئیس سازمان فناوری اطلاعات در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، دلیل مخالفت بورس با ورود خرید بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال را احساس عدم کنترل نوسانات ناشی از ورود آن‌ها بیان کرد و گفت:

این در حالی است که در اغلب کشورهای دنیا خرید از یک سقف مبلغ به بالا، نیاز به احراز هویت افراد دارد و خرید و فروش های با مبالغ بالا بدون ثبت مشخصات امکان پذیر نیست.

معاون وزیر و رئیس سازمان فناوری اطلاعات در ادامه بیان کرد:

استفاده از ارزهای دیجیتال می‌تواند مبادلات و معاملات را در سطح بین المللی نیز تسهیل کند.

وی در پایان خاطر نشان کرد:

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مسؤول تدوین استانداردهای ارزهای دیجیتال است و بانک مرکزی و وزارت نیرو بخش‌های دیگر این موضوع را برعهده دارند.

 

  • ۹۸/۰۹/۲۸
  • peyamnm saadat

قیمت بیت کوین

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی